09129548473
09129548473

خرما بار معجون تقویت کننده

خرما بار معجون تقویت کننده

مصرف میان‌وعده یکی از مهم‌ترین اصول و قواعد تغذیه برای ورزشکاران حرفه‌ای می‌باشد. خرما بار یکی از محبوب‌ترین میان‌وعده‌های ورزشکاران است. این محصول علاوه بر داشتن مزه بسیار شیرین و دوست‌داشتنی، مزیت‌های بسیار زیادی برای سلامت بدن نیز دارد.

خرما بار، میان‌وعده مناسب برای ورزشکاران

یکی از دغدغه‌های همیشگی ورزشکاران به‌خصوص آن دسته از افرادی که به‌صورت روزانه و مکرر ورزش می‌کنند، آماده‌کردن و مصرف میان‌وعده در طول روز است. زیرا برای رشد عضلات و همچنین به‌دست‌آوردن انرژی موردنیاز جهت تمرین، مصرف ۳ وعده‌غذا در طول روز کافی نیست و باید حتماً میان‌وعده‌هایی در طول روز مصرف شود.

 

 

این موضوع برای ورزشکارانی که در طی روز فعالیت و مشغله‌های زیادی دارند بیشتر به چشم می‌آید. بدن آن‌ها در طول روز و در اثر فشار کاری انرژی زیادی مصرف می‌کند و به همین دلیل انرژی و توان کافی برای تمرین باقی نمی‌ماند؛ لذا باید به‌منظور فراهم‌کردن انرژی بیشتر برای خود میان‌وعده‌های بین وعده‌های اصلی خود ترتیب دهند.

یکی از بهترین راهکارها برای این دسته از افراد، مصرف خرما بارهای تقویتی است. امروزه شرکت‌های مختلف اقدام به تولید میان‌وعده‌هایی در حجم‌های کوچک و بسیار مغذی کرده‌اند که اصطلاحاً به آن‌ها بار گفته می‌شود. تنوع محصولات در این زمینه بسیار بالاست و انواع مختلفی از بارهای پروتئینی، انرژی‌زا و… در بازار موجود است.

مربیان مصرف خرما بار را توصیه می کنند

بیشتر مربیان به ورزشکاران توصیه می‌کنند از بارهای پروتئینی و انرژی‌زا در بین وعده‌های اصلی مصرف کنند. زیرا عضلات بدن به‌منظور رشد، عضله‌سازی و ریکاوری نیاز به پروتئین و کربوهیدرات دارند. همچنین بدن در طول روز به‌واسطه فعالیت‌های مختلف، ذخایر گلیکوژن خود را مصرف می‌کند و به همین دلیل توان و بازدهی عضلات در حین تمرینات کاهش می‌یابد.

طول روز به‌واسطه فعالیت‌های مختلف، ذخایر گلیکوژن خود را مصرف می‌کند و به همین دلیل توان و بازدهی عضلات در حین تمرینات کاهش می‌یابد.

میان‌وعده مناسب برای ورزشکاران بسته به هدف آن‌ها می‌تواند ترکیبات متفاوتی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال اگر شخص قصد افزایش وزن دارد باید میان‌وعده‌ای انتخاب کند که کالری بالایی داشته باشد. مصرف خرما بار یا شکلات بارهای انرژی‌زا برای این دسته از افراد انتخاب هوشمندانه‌ای است. زیرا کالری و کربوهیدرات بالایی دارند و سبب افزایش وزن می‌شوند.

خرما بار

خرما بار چیست؟

خرما بار یکی از انواع میان وعده‌های آماده و غنی شده محسوب می‌شود که همان‌طور از نامش مشخص است، ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن خرما است.

این انرژی بار یک منبع انرژی‌زای فوق‌العاده قدرتمند است که با خوردن آن بلافاصله انرژی شخص را افزایش می‌دهد. میوه خرما به دلیل داشتن منابع مغذی فراوان، ویتامین‌ها و مواد معدنی، برای سلامتی بدن بسیار مفید است و مصرف آن مزیت‌ها و فواید زیادی به همراه دارد.

 

خرما بارهای تقویتی انواع بسیار زیادی دارند و در ترکیبات آن‌ها از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌کنند. به‌طورکلی استفاده از خرما بارها برای زمان‌های قبل از ورزش می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این میان‌وعده پرطرف‌دار می‌تواند در سریع‌ترین زمان انرژی شما را افزایش دهد.

با مصرف خرما بار در ساعات قبل از تمرین، می‌توان ذخایر گلیکوژن بدن را شارژ کرد تا عضلات برای ورزش‌های استقامتی و قدرتی توان بالایی داشته باشند. همچنین برخی از ورزشکاران از خرما بارها بعد از تمرین نیز استفاده می‌کنند تا منابع ازدست‌رفته خود را مجدد تأمین کنند.

استفاده از این محصول برای تمامی ورزشکاران مناسب است و عوارض جانبی خاصی ندارد. خرما بارها معمولاً در دسته‌بندی‌های ۳۰ تا ۴۰ گرمی تولید می‌شوند.

پروتئین بار آبیش

فواید مصرف خرما بار قبل از ورزش

  • اولین و مهم‌ترین مزیت خرما بار برای ورزشکاران این است که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن انرژی آن‌ها را افزایش دهد و راندمان آن‌ها را در انجام تمرینات بیشتر کند.
  • خرما بار بسته‌بندی بسیار کوچک و جمع و جوری دارد؛ لذا در زمان‌هایی که احساس گرسنگی دارید و امکان فراهم‌کردن غذا یا میان‌وعده وجود ندارد بسیار کاربردی است.
  • اشتهای فرد را کنترل می‌کند و سبب ایجاد حس سیری در فرد می‌شود.
  • خرما مزیت‌های بسیاری در سیستم گوارشی بدن دارد. مصرف خرما برای رفع ناراحتی‌های روده بسیار مناسب است؛ زیرا دارای ملین می‌باشد.
  • خرما بار سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است که در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش به سزایی دارند.
  • خرما موجب کاهش میزان کلسترول‌های بد خون می‌شود.
  • در بازتوانی ذهنی تأثیرات فوق‌العاده‌ای دارد و همچنین از بروز بیماری‌هایی نظیر آلزایمر جلوگیری می‌نماید.
  • خرما برای افراد دیابتی بسیار مفید است و سطح قند خون آن‌ها را کنترل می‌کند. به همین دلیل پزشکان به افراد دارای قند خون توصیه می‌کنند از خرما به‌جای قند و شکر استفاده کنند.
  • خرما قوای جنسی را به‌شدت افزایش می‌دهد و موجب تقویت قوای جنسی فرد می‌شود.
  • خرما در کاهش میزان استرس و اضطراب نقش مؤثری دارد.
  • خرما در بهبود عملکرد قلب و رگ‌های خونی بسیار مؤثر است و می‌تواند از بروز مشکلاتی نظیر کم‌خونی و همچنین فقر آهن جلوگیری کند.

مزیت‌های مصرف خرما بار به‌عنوان میان‌وعده بسیار زیاد است و موارد ذکر شده در فوق تنها بخشی از مهم‌ترین آن‌ها است.

ترکیبات خرما بار

همان‌طور که از نام آن پیداست، ماده اصلی به‌کاررفته در خرما بار، خرما می‌باشد. شرکت‌های مختلف ممکن است مواد مختلفی را برای طعم دادن و بهبود خواص، به آن اضافه کنند. گیاهان و ادویه‌هایی مثل دارچین، زنجبیل، بادرنجبویه، رزماری و… از ترکیبات مرسوم در این بارهای انرژی‌زا محسوب می‌شوند.

شرکت آبیش محصول خرما بار خود را تحت عنوان انرژی بار توزیع و عرضه می‌کند. ترکیب خرما، عسل، انجیر، جنسینگ و سویق کامل همان چیزی است که هر زمان به انرژی فوری و زیاد احتیاج داشتید به کمکتان خواهد آمد. لطفاً برای اطلاع از قیمت خرما بار و جدول ارزش غذایی آن از صفحه این محصول دیدن نمایید.

هم چنین محصول انرژی پلاس آبیش حاوی ترکیبات خرما، انجیر، کریسپی کینوا، عسل، ژل رویال، جنسینگ، سویق کامل، دارچین و پودر بره بوم است که خواص انرژی‌بخش دوچندان دارد. برای دیدن خواص و جدول ارزش غذایی انرژی پلاس به صفحه این محصول مراجعه کنید.

آخرین نکته‌ای که درباره اسنک بارها و سایر محصولات آبیش باید بدانید این است که تمامی این محصولات با قند طبیعی تهیه می‌شوند فاقد هر گونه مواد نگه دارنده هستند؛ بنابراین بسیار سالم و ارگانیک و طبیعی‌اند.

طرز تهیه خرما بار خوشمزه خانگی

مواد لازم برای خرما بار خانگی:

  • خرما: یک کیلو
  • آرد: ۴۰۰ گرم
  • کره: ۲۰۰ گرم
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • زعفران: یک قاشق‌چایخوری
  • آب: به میزان لازم

طرز تهیه:

خرما را بشویید و هسته آن را خارج نمایید. خرمای هسته گرفته را یک ساعت جلو آفتاب بگذارید تا خشک شود. سپس آنها را داخل آسیاب ریخته و کاملاً پوره کنید.

آرد و کره را به‌خوبی با هم مخلوط کرده و شکر و زعفران را به آن بیفزایید. خرماها را به ترکیب فوق اضافه کرده همه مواد را کاملاً به هم ترکیب نمایید.

در این مرحله آب را کم‌کم اضافه کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. خمیر را به‌اندازه دلخواه برش زده و به‌صورت توپک‌های کوچک در آورید.

توپک‌های خرما را به مدت ۴۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. پس پخته‌شدن آن را در ظرفی بچینید تا کاملاً خنک شوند. توپک‌های خرما بار شما آماده‌اند.

می‌توانید این خرما بار خوشمزه را داخل یخچال تا یک ماه نگهداری کنید.

خرما بار می‌تواند به‌عنوان یک خوراکی خوشمزه در هنگام صرف چای و قهوه یا به‌عنوان یک میان‌وعده سالم مصرف شود.

جمع‌بندی

خرما بار به میان‌وعده‌های کوچک بسته‌بندی‌شده گفته می‌شود که به‌صورت فشرده شده تولید می‌شوند. خرما بار بیشتر توسط ورزشکاران استقامتی و قدرتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. زیرا در زمان کوتاه انرژی بسیار زیادی برای آن‌ها فراهم می‌کند.

خرما بار با ترکیبات مختلف توسط شرکت‌ها تولید می‌شود. معمولاً در ترکیبات آن‌ها از گیاهان دارویی محبوب مانند زنجبیل، رازیانه و… استفاده می‌شود تا تأثیرات مثبت آن دوچندان شود.

مصرف خرما بار مزیت‌های بسیار خوبی به همراه دارد و می‌تواند در بهبود سلامت جسمانی و جنسی بسیار مؤثر باشد. این محصول سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان و کربوهیدرات است و کالری بسیار زیادی برای مصرف‌کننده تأمین می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات دارای تخفیف

جدیدترین محصولات آبیش

نوشته های مشابه

سبد خرید