09129548473
09129548473

سه شیره ویژه آبیش یا شربت خونساز درمانگر کم خونی

شربت سه شیره آبیش درمان کم خونی

سه شیره آبیش

سه شیره  آبیش جوان‌کننده پوست است و باعث آبرسانی پوست می‌شود.  این محصول منافذ باز پوست را کنترل و مانع پیری زودرس می‌شود. مخلوط سه شیره انگور، خرما، توت سفید دارای میزان فراوانی از مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، منیزیم و انواع ویتامین‌های ب ث آ، ای است. مهم‌ترین ویژگی درمانی سه شیره استفاده از آن به‌منظور پیشگیری و درمان کم‌خونی است. آهن موجود در ترکیب این مواد از مهم‌ترین مواد خون‌ساز می‌باشد. جذب آهن موجود در این ترکیب غذایی بسیار بالاتر از قرص آهن است، چرا که آهن موجود در قرص‌ها ظرف 24 ساعت از بدن دفع می‌شود؛ ولی این آهن گیاهی به‌خوبی جذب سلول‌های بدن می‌گردد و مصرف آن برای درمان کم‌خونی به‌ویژه کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود.

میزان کالری بالای موجود در سه شیره آن را به یک ماده غذایی مفید برای تأمین انرژی و کالری موردنیاز بدن تبدیل می‌کند. مصرف سه شیره انرژی موردنیاز کودکان و دانش‌آموزان را تأمین کرده و از همین رو قدرت یادگیری و فعالیت آنها را افزایش می‌دهد. همچنین خواص سه شیره در تأمین انرژی نیز باعث رفع بی‌حسی و کرختی در افراد بزرگسال و سالمند می‌گردد.

خواص سه شیره آبیش را بدانید

خواص سه شیره آبیش

جبران فقر آهن و درمان کم‌خونی

سه  شیره از شیره گیاهانی مثل انگور، توت و خرما تشکیل شده که هر کدام از آنها سرشار از آهن و فولات هستند و ترکیب این شیره‌های مقوی معجونی خون‌ساز به نام سه شیره را به وجود می‌آورد. این آهن از قرص‌های شیمیایی بهتر و سریع‌تر جذب بدن می‌شود و درمان عالی برای کم‌خونی و فقر آهن به‌ویژه در کودکان و زنان باردار به شمار می‌رود.

تقویت قوای جنسی و جسمی

در طب سنتی ایرانی از شیره خرما برای تقویت قوای جنسی استفاده می‌شود و برای درمان مشکلات ناتوانی جنسی سه شیره را تجویز می‌کنند.

این معجون هم چنین به دلیل داشتن کالری زیاد، انرژی موردنیاز بدن را به‌راحتی تأمین می‌کنند و بی‌حسی و کرختی را از بدن بزرگسالان دور می‌کند. سه شیره برای کودکان نیز انرژی خوبی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های ذهنی و جسمی خود را به‌راحتی انجام دهند.

سه شیره آبیش و تقویت حافظه

مصرف منظم سه شیره آبیش می‌تواند از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کند و در صورت ابتلا آن را کنترل کرده و بهبود بخشد. این موضوع به علت وجود آهن و فولات باکیفیت و طبیعی در این ترکیب است.

تسکین درد و جلوگیری از پیری

سه شیره به علت طبع گرم خود، خاصیت ضدالتهاب دارد و با کم‌کردن ورم می‌تواند دردهای مفصلی و آرتروز را کم‌تر کند.

این ترکیب مانند یک آب‌رسان عمل کرده و پوست را شاداب و منافذ آن را باز می‌کند. بدین ترتیب از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

سه شیره هم چنین خاصیت ملین دارد. این ترکیب بهشتی با وجود ویتامین‌های گروه B و برخی مواد معدنی، معده را تقویت و روان می‌کند. به این صورت جلوی یبوست را می‌گیرد.

خواب‌رفتگی و گزگز دست و پا

به دلیل تمام مواردی که تا کنون برشمردیم مثل ذخایر آهن بالا و انرژی زیاد موجود در سه شیره، این ترکیب از خواب‌رفتن دست و پا جلوگیری می‌کند. این معجون ضعف و بی‌حالی ماهیچه‌ها را دور کرده و با ذخایر غنی آهن، کم‌خونی را درمان و خواب‌رفتن دست و پا را کم می‌کند. با رفع معضل کم‌خونی سردرد و سرگیجه ناشی از آن نیز از بین خواهد رفت و اینها همه از خواص سه شیره آبیش است.

سه شیره برای چه افرادی مناسب نیست؟

موارد منع مصرف سه شیره

به علت کالری و قند بالای موجود در این ترکیب، مقدار مصرف آن در افرادی با وزن زیاد یا افراد مبتلا به دیابت، فشارخون،  کلسترول و تری گلیسیرید بالا باید کنترل شود. مصرف زیاد آن برای گروه‌های نام‌برده مشکل‌ساز می‌شود.

هم چنین سه شیره طبع گرمی دارد و مصرف زیاد آن برای افراد گرم‌مزاج مناسب نیست و ممکن است حالت‌های گرگرفتگی و بی‌قراری در آنها را تشدید کند؛ بنابراین این گروه از افراد در صورت تمایل بهتر است این محصول را همراه مصلحات آن مصرف کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات دارای تخفیف

جدیدترین محصولات آبیش

نوشته های مشابه

سبد خرید