09129548473
09129548473

خواص شیره میوه ها و قوی شدن کودکان کم بنیه

شیره میوه ها برای چاقی کودکان

 

امروزه استفاده از شیره میوه‌ها تأثیرات مثبت بسیاری را برای مصرف‌کنندگان و به‌خصوص کودکان به دنبال دارند. برای آشنایی با خواص شیره میوه‌ها با خواص شیره انجیر آشنا خواهیم شد. این نوع شیره یکی از رایج‌ترین انواع شیره‌های میوه است. طبیعت این نوع شیره گرم و تر می‌باشد. از خاصیت‌های مهم این نوع شیره می‌توان به خاصیت انرژی‌زای آن اشاره داشت. این نوع شیره را بهتر است در فصل زمستان مصرف نمایید. همچنین شیره انجیر بسیار مقوی بوده و برای کودکانی که در سن رشد قرار دارند گزینه بسیار مناسبی است. این نوع شیره از حرارت‌دهی و غلیظ شدن آب انجیر به دست می‌آید.

خواص شیره میوه‌ها برای کودکان

نگاهی بر خواص شیره میوه‌ها : شیره انجیر

شیره انجیر حاوی مواد معدنی، آنزیم‌های مختلف، چربی، مواد قندی، آمینواسید و کاروتن است. در ادامه آشنایی با خواص انواع شیره میوه‌ها بهتر است بدانید این نوع شیره منبع غنی فیبر غذایی به شمار می‌آید. از طرفی شیره انجیر یک منبع بسیار خوب برای انواع ویتامین‌ها (ویتامین‌های A و B و C)، کلسیم، پتاسیم، منیزیوم و فسفر است. مصرف این نوع شیره به‌شدت به کودکان، بانوان باردار و ورزشکاران توصیه می‌شود، زیرا حاوی قند و کالری بسیار زیادی می‌باشد. از دیگر خواص این نوع شیره می‌توان به تقویت حافظه، تأمین انرژی و کالری، درمان کم‌خونی و درمان اختلالات گوارشی اشاره کرد.

آشنایی با دیگر خواص شیره میوه‌ها

شیره خرما و خواص بی نظیر آن

در ادامه آشنایی با خواص شیره میوه‌ها نگاهی به خواص شیره خرما خواهیم داشت. شیره خرما ارزش غذایی بسیار بالایی داشته و بهترین جایگزین برای مواد شیرین‌کننده تصفیه شده به شمار می‌آید. مصرف این نوع شیره خطر بروز کم‌خونی را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد، زیرا این نوع شیره دارای آهن طبیعی بوده که مصرف آن گلبول‌های قرمز را افزایش می‌دهد. همچنین مصرف این نوع شیره همراه با شیر ولرم به‌نوعی موجب فعال‌شدن سلول‌های عصبی می‌گردد.

شیره خرما علاوه بر آهن حاوی مقدار زیادی پتاسیم و منگنز نیز است. از طرفی این نوع شیره انرژی‌زا بوده و به‌راحتی هضم می‌شود. از دیگر خواص شیره خرما برطرف‌کردن بیماری گوارشی است. این نوع شیره کلنی‌های باکتری‌های مفید را در روده‌ها ایجاد می‌کند. والدین با آشنایی با خواص شیر میوه‌ها می‌توانند به اهمیت بسیار بالای شربت نبات یا شیره میوه پی برده و از آن در رژیم غذایی کودکان خود استفاده کنند. کودکان با مصرف شیره میوه‌ها می‌توانند از مزایای بی‌نظیر آن در رشد و سلامتی خود بهره‌مند شوند.

 

آشنایی با خواص شیره انگور برای کودکان

در ادامه آشنایی با خواص شیره میوه‌ها با خواص شیره انگور آشنا خواهیم شد. بهتر است بدانید یکی از بهترین مواد مغذی برای رشد کودکان مصرف شیره انگور است. در واقع یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع شیره‌ها شیره انگور است. این نوع شیره بسیار پر خاصیت، شیرین و بسیار خوش‌طعم است.

شیره انگور ماده‌ای بسیار شیرین بوده که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این نوع شیره تأثیر بسیار زیادی بر روی رشد کودکان دارد، زیرا شیره انگور حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری است. در ادامه آشنایی با خواص شیره میوه‌ها بهتر است بدانید استفاده از شیره انگور در رژیم غذایی بسیار ضروری و لازم است، زیرا مصرف این نوع شیره علاوه بر تأمین کالری مواد موردنیاز بدن کودکان برای رشد را به‌خوبی فراهم می‌سازد. مصرف این نوع شیره بهترین گزینه برای کودک ضعیف است.

خواص شیره میوه‌ها بخصوص انگور برای کودکان بسیار لاغر و دارای ضعف بدنی

شیره انگور کودکان کم بنیه را قوی می کند.

کودکانی که بسیار لاغر و یا دارای ضعف بدنی هستند برای بهبود ضعف خود می‌توانند از این نوع شیره در برنامه غذایی استفاده کنند. همچنین برای این که کودک شما دارای مزاج متعادل باشد بهتر است بعد از شش‌ماهگی کم‌کم شیره میوه را در غذای او قرار دهید. مصرف این نوع شیره به‌نوعی باعث دفع اسیدهای غیرمفید و اوره از بدن می‌شود.

در ادامه آشنایی با خواص شیره میوه‌ها بهتر است بدانید شیره انگور پاک‌کننده بقایای غذاها در روده و معده به شمار می‌آید. در واقع مصرف شیره انگور اصل در کودکان باعث هضم آسان و بهتر غذا می‌شود، زیرا میزان اسیدیته معده را به بهترین شکل تنظیم می‌کند. از دیگر خواص مهم و بارز این نوع شیره درمان کم‌خونی است.

خواص شیره میوه‌ها: شیره توت

توت‌ها انواع مختلفی دارند. توت سفید و توت سیاه بیشترین استفاده را در تولید شیره توت دارند. همه انواع توت دارای آهن و اسیدفولیک زیاد هستند.

شیره توت هم چنین آنتی‌اکسیدان بالایی دارد. این قند طبیعی و خوشمزه سطح گلوکز خون را کنترل کرده و برای افراد دیابتی می‌تواند مفید باشد. البته این شیره کالری بالایی دارد و باید به‌اندازه مصرف شود. به‌هرحال شیره توت جایگزین مناسبی برای شکر و مربا در رژیم غذایی افراد مبتلا به چاقی یا دیابت است.

شیره توت فیبر بالایی هم دارد. این فیبر به هضم غذا کمک می‌کند. از شیره توت و انگور و انجیر به‌عنوان ملین نیز می‌توان استفاده کرد. سیستم گوارشی شما از شما تشکر خواهد کرد!

شیره توت را می‌توان به‌راحتی در انواع نوشیدنی‌ها و دسرها استفاده کرد و از شیرینی ملایم و قند طبیعی آن نهایت لذت را برد.

شیره انگور و آب انگور بسیار مقوی هستند

نگاهی بر خواص سه شیره در سلامتی افراد

در ادامه آشنایی با خواص شیره میوه‌ها با خواص شگفت‌انگیز و بی‌نظیر سه شیره آشنا خواهیم شد. سه شیره ترکیبی از توت سفید خرما و انگور است. یکی از خاصیت‌های مهم سه شیره جبران فقر آهن و درمان کم‌خونی است، زیرا این نوع شیره در ترکیبات خود دارای فولات و آهن است. همچنین مصرف و خرید سه شیره تأثیر بسیار زیادی در چاقی کودکان دارد. این ترکیب قادر است انرژی بدن را به بهترین شکل تأمین نمایید، چرا که کالری بسیار بالایی دارد.

در واقع مصرف این نوع شیره باعث برطرف‌شدن کرختی و بی‌حسی کودکان می‌شود. به‌نوعی می‌توان گفت میران کالری بالای موجود در این نوع شیره آن را به یک ماده غذایی مفید برای تأمین انرژی و کالری بدن تبدیل کرده است.

تأمین انرژی موردنیاز کودکان

کودکان با مصرف این نوع شیره انرژی موردنیاز خود را تأمین خواهند کرد، ازاین‌رو قدرت یادگیری و فعالیت آنها به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. از دیگر خواص این نوع شیره می‌توان به درمان یبوست آن اشاره کرد. در واقع مصرف این ترکیب باعث برطرف‌شدن یبوست و روان‌شدن معده می‌شود، زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های گروه B است.

در ادامه مبحث آشنایی با خواص شیره میوه بهتر است بدانید خواص سه شیره برای مو بسیار زیاد هست. به‌گونه‌ای که مصرف این نوع شیره تأثیر بسیار زیادی در رشد موی سر دارد. سه شیره حاوی مقدار زیادی روی، مواد مغذی و آهن است که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت موی سر می‌شود.

کلام آخر

خواص شیره میوه‌های مختلف بسیار زیاد است و ارزش آن را دارد که جایی برای آن در رژیم غذایی خود باز کنید.

این شیره‌های خوشمزه قند طبیعی و سالم دارند. به‌طوری‌که مصرف متعادل آنها می‌تواند قند خون را کنترل کرده و دیابت را مهار نماید.

این شیره‌ها هم چنین به هضم بهتر غذا کمک کرده و مشکلات دستگاه گوارش را از بین می‌برند.

اسیدفولیک و آهن بالای شیره میوه‌ها برای افراد مبتلا به کم‌خونی مفید است و کالری و انرژی زیاد آن به رشد هر چه ‌بهتر کودکان کمک خواهد کرد.

شیره میوه‌ها طبیعت گرمی دارند و مصرف آنها در فصل زمستان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

شرکت آبیش انواع شیره میوه‌ها را به روش سنتی تهیه کرده و شیره‌هایی ارگانیک و طبیعی را در اختیار هم‌وطنان خود قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات دارای تخفیف

جدیدترین محصولات آبیش

نوشته های مشابه

سبد خرید