09129548473
09129548473

پاکسازی بدن با تغذیه‌ مناسب

پاکسازی بدن با رژیم سم زدا

پاکسازی بدن و رژیم‌های سم‌زدایی عبارت‌هایی هستند که ممکن است به‌تازگی زیاد به گوشتان خورده باشد؛ اما منظور از آن‌ها چیست؟ آیا با مصرف برخی مواد غذایی خاص می‌توان سموم بدن را دفع کرد؟ همان‌طور که می‌دانید زندگی شهرنشینی باعث ورود هزاران ماده شیمیایی سمی و خطرناک به بدن می‌شود. این مواد می‌توانند روی سلامت بدن ما تأثیر بگذارند؛ بنابراین توجه به رژیم غذایی و استفاده از محصولات ارگانیک و طبیعی اهمیت زیادی دارد. این محصولات می‌توانند تا حدود زیادی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند. اگر شما هم در این باره کنجکاو هستید و می‌خواهید با فواید پاکسازی بدن آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید.

هفت ماده غذایی که به پاکسازی بدن کمک می‌کنند!

زمانی که در بدن شما ترکیبات شیمیایی و آلوده وجود داشته باشد، بدن نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همچنین این آلودگی‌ها باعث ابتلای شما به انواع بیماری‌ها می‌شوند. برای مثال ممکن است زود خسته شوید یا احساس ضعف و بی‌حالی در شما به وجود بیاید. با استفاده از مواد غذایی مفید برای پاکسازی بدن در کنار ورزش و تحرک کافی می‌توانید به‌راحتی این مواد سمی را بدنتان خارج کنید. در ادامه تعدادی از بهترین مواد غذایی که به پاکسازی بدن کمک می‌کنند را به شما معرفی خواهیم کرد.

هیدراته کردن بدن به پاکسازی آن کمک می کند

نوشیدن آب کافی را جدی بگیرید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای پاکسازی بدنتان انجام دهید، مصرف آب است. بسیاری از پزشکان معتقدند که میزان آب موردنیاز روزانه برای بزرگسالان، هشت لیوان است. البته آب موردنیاز بدن می‌تواند از طریق مصرف مایعات دیگری مانند انواع آبمیوه‌های طبیعی و نوشیدنی‌های دیگر نیز تأمین شود. بااین‌حال مصرف آب به‌اندازه کافی می‌تواند بدن شما را از سموم پاک کند.

برای پاکسازی بدن لیمو بخورید

رژیم‌های پاکسازی زیادی وجود دارند که در آن‌ها به استفاده از لیمو تأکید شده است. اضافه‌کردن لیمو به انواع آبمیوه‌ها یا اسموتی‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای مصرف روزانه این میوه مفید است. همچنین شما می‌توانید از لیمو در تهیه بسیاری از غذاها نیز استفاده کنید. مصرف لیمو با آب ولرم هم راه‌حلی دیگر است که می‌تواند به خارج‌شدن سموم از بدنتان کمک کند؛ اما لیمو چه خاصیتی دارد؟ لیمو سرشار از ویتامین است. این میوه خوش‌طعم در ازبین‌بردن علائم سوءهاضمه، درمان کبد چرب، کاهش التهاب و افزایش انرژی مؤثر است. همچنین مصرف لیمو در درمان سنگ کلیه، برخی بیماری‌های پوستی و ریزش مو نیز مفید خواهد بود.

سیب برای پاکسازی بدن مفید است

خوردن سیب را فراموش نکنید!

حتماً شما هم‌ بارها در مورد خواص سیب چیزهایی شنیده‌اید. یک مثل معروف نیز وجود دارد که سیب بخورید و دکتر نروید. سیب خواص درمانی فراوانی دارد. شما می‌توانید از دیتا کس واتر سیب برای سم‌زدایی و پاکسازی بدن استفاده کنید. دیتاکس واتر در واقع همان آب است که به کمک میوه‌ها و سبزیجات مختلف طعم‌دار شده است. خوردن یک عدد سیب در هنگام صبح و یا استفاده از آن به‌عنوان یک میان‌وعده صبحگاهی نیز از دیگر پیشنهاد ما به افرادی است که می‌خواهند بدنی سالم داشته باشند. سیب سرشار از ویتامین سی، کوئرستین، کاتچین و اسید کلروژنیک است. همه این ریزمغذی‌ها به حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

چای سبز و خواص سم‌زدایی آن

یکی از بهترین نوشیدنی‌های که می‌تواند جایگزین بسیاری از نوشیدنی‌های حاوی کافئین و ناسالم شود، چای سبز است. چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها در پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفیدند. علاوه بر این تأثیر زیادی در سلامت پوست و مو، قلب و کبد دارند. یکی دیگر از خواص چای سبز سم‌زدایی و پاکسازی بدن است. برای استفاده از چای سبز کافی است مقداری از آن را داخل آب جوش بریزید و یک الی سه دقیقه صبر کنید. به همین سادگی چای سبز شما آماده است. بهتر است چای سبز را به‌اندازه نیازتان دم‌کرده و تازه مصرف کنید.

روغن‌زیتون به پاکسازی بدن کمک می‌کند.

روغن‌ها یکی از موادی هستند که ما دائماً در طول روز برای پخت غذا از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ بنابراین انتخاب یک روغن گیاهی سالم می‌تواند تأثیر چشمگیری در پاکسازی بدن داشته باشد. فراموش نکنید که اغلب روغن‌های موجود در بازار باعث افزایش کلسترول خون می‌شوند. افزایش کلسترول نیز یکی از عوامل مؤثر در ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی است. شما با استفاده از روغن‌های سالم گیاهی مانند روغن‌زیتون می‌توانید گام مؤثری در جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌تان بردارید. روغن‌زیتون سرشار از پلی‌فنول است. پلی‌فنول‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و به ازبین‌بردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

عسل؛ معجزه‌ای برای رفع سموم بدن

مردم سال‌هاست که از عسل به‌عنوان یک ماده غذایی مفید استفاده می‌کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در کتاب‌های طب سنتی از خواص عسل و تأثیر آن بر روی سلامتی انسان بارها صحبت شده است. همچنین بسیاری از مردم درگذشته از خواص عسل برای درمان زخم‌های بدن استفاده می‌کردند. امروزه خواص شگفت‌انگیز عسل به‌صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته و اثبات شده است. عسل خواص ضدمیکروبی دارد و سرشار از ویتامین‌های ضروری بدن مانند ویتامین B، منیزیم، آهن و منگنز است. شما می‌توانید برای استفاده از عسل به‌منظور پاکسازی بدن از ترکیب عسل، آب و مقداری دارچین استفاده کنید. البته مصرف عسل برای صبحانه یا جایگزینی آن به‌جای شیرین‌کننده‌های مصنوعی نیز می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش سلامت بدن شما داشته باشد.

مصرف شیر برای سم زدایی بدن

 

از مصرف شیر غافل نشوید

در سال‌های اخیر شاهد تبلیغات زیادی درباره ارتباط پوکی‌استخوان با مصرف شیر هستیم؛ اما کسی به نقش شیر در پاکسازی بدن اشاره نمی‌کند. شیر سرشار از کلسیم است و می‌تواند به رشد استخوان‌ها و تقویت آن‌ها کمک کند؛ اما شیر خواص شگفت‌انگیز دیگری نیز دارد. شیر سرشار از پروتئین است. پروتئین‌های موجود در شیر می‌تواند به بهبود سیستم گوارشی و دفع مواد زائد بدن کمک کند. همچنین شیر به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، تقویت سیستم عصبی بدن، سلامت ریه‌ها و سیستم تنفسی کمک می‌کند. نوشیدن روزانه یک لیوان شیر برای شما بدنی سالم و قوی به ارمغان خواهد آورد پس از مصرف آن غفلت نکنید.

برخی باورهای غلط رایج در مورد رژیم‌های پاکسازی بدن

برخی افراد باورهای غلطی در مورد پاکسازی بدن دارند که ممکن است به سلامتی خود و دیگران آسیب وارد کنند:

پاکسازی بدن سرطان را درمان می‌کند!

این باور که یک رژیم سم‌زدایی می‌تواند به‌تنهایی درمان بیماری‌های خاصی مانند سرطان باشد، کاملاً غلط است. هر چند پاکسازی بدن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به کاهش التهاب‌های بدن کمک کند، اما نمی‌تواند به‌تنهایی درمان بیماری‌های خاصی باشد.

کم‌کردن کالری دریافتی باعث پاکسازی بدن می‌شود؟

از دیگر باورهای غلط رایج این است که می‌توان با استفاده از رژیم‌های غذایی بسیار کم‌کالری، بدن را پاکسازی کرد. در حقیقت، مصرف کمتر از حد نیاز کالری ممکن است باعث کاهش وزن بدن شود، اما نمی‌تواند به‌تنهایی سموم بدن را از بین ببرد.

به جز میوه و سبزیجات چیزی نخورید!

برخی فکر می‌کنند که مصرف سایر مواد غذایی به‌جز میوه و سبزیجات برای پاکسازی بدن ضروری نیست. درحالی‌که مواد غذایی دیگری مانند ماهی، گوشت، محصولات لبنی، سبوس و جوانه‌های گندم، آجیل‌ها، و مواد غذایی سبکی مانند سوپ و غذاهای تنقلاتی نیز به‌عنوان قسمتی از یک رژیم پاکسازی بدن مفید هستند.

 آیا پاکسازی همه سموم را دفع می‌کند؟

عده‌ای باور دارند که پاکسازی بدن باعث شستشوی کامل سموم از بدن می‌شود. در واقع، سیستم ایمنی بدن و سیستم گوارشی ما به طور طبیعی برای حذف سموم از بدن تلاش می‌کنند. بااین‌حال، پاکسازی بدن می‌تواند به تقویت این سیستم‌ها کمک کند و فرایند تصفیه سموم بدن را بهبود بخشد.

 

جمع‌بندی

رژیم پاکسازی بدن، به مجموعه‌ای از روش‌ها و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به‌منظور تقویت سیستم ایمنی و سیستم گوارشی بدن و تصفیه و تمیزکردن بدن از سموم و آلودگی‌های مختلف انجام می‌شود. این رژیم‌ها انواع گوناگونی دارند. تغییر در روش تغذیه، مصرف انواع مواد غذایی خاص، ورزش، ماساژ، استفاده از گیاهان دارویی و محصولات طبیعی از جمله روش‌هایی است که برای پاکسازی بدن به کار می‌روند.

هدف از رژیم پاکسازی بدن حذف سموم و آلودگی‌های شیمیایی است. این آلودگی‌ها به دلایلی از جمله مصرف مواد مخدر و الکل، مصرف داروهای شیمیایی در مدت طولانی و مصرف مواد غذایی غیرارگانیک و صنعتی وارد بدن ما می‌شوند. سم‌زدایی و پاکسازی بدن موجب ازبین‌رفتن این سموم و بهبود عملکرد کبد و سیستم گوارشی و سایر ارگان‌ها خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

سبد خرید