09129548473
09129548473

بهترین مکمل های تغذیه ای برای افزایش وزن چیست؟

ورزشی

آیا می‌دانید بهترین مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن چیست؟ مطمئن‌ترین گزینه برای رشد طبیعی وزن، افزایش مصرف پروتئین طبیعی و گنجاندن انواع غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه‌ها در رژیم غذایی شما خواهد بود. خوردن غذاهای مغذی بهترین روش برای افزایش کالری دریافتی در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال، در موارد خاص، این تلاش‌ها ممکن است مؤثر واقع نشوند.

ورزش و تغذیه می‌تواند به شما در مبارزه با بیماری‌ها و به تأخیرانداختن روند پیری کمک کند. ترکیب فعالیت‌های مقاومتی با یک رژیم غذایی متعادل ممکن است به شما این امکان را بدهد که با خیال راحت وزن اضافه کنید. درحالی‌که خوردن یک رژیم غذایی متعادل با کربوهیدرات، پروتئین و چربی کافی هنوز حیاتی‌ترین گام است، بسیاری از مکمل‌های پیشنهادی در این مقاله برای به‌دست‌آوردن وزن ایمن و موفقیت‌آمیز بسیار ارزشمند هستند.

اگر افزایش وزن یا حفظ وزن مناسب برایتان دشوار است، برای راهنمایی مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن

برخی از بهترین مکمل‌ها برای افزایش وزن عبارت‌اند از:

مکمل‌های پروتئینی                                             

پروتئین‌ها اجزای سازنده بافت عضلانی هستند. یک مکمل پروتئین باکیفیت بالا با فراهم‌کردن بلوک‌های موردنیاز بدن برای رشد، باعث افزایش وزن می‌شود.

مکمل‌های پروتئینی به‌ویژه یک رویکرد کارآمد برای افزایش مصرف پروتئین در صورت عدم دریافت مقدار کافی از این ماده مغذی از طریق رژیم غذایی باشند. به‌طورکلی، شما باید حداقل ۳۰ تا ۳۵ درصد کالری خود را از پروتئین دریافت کنید. بالارفتن از این مقدار تغذیه شما را از تعادل خارج می‌کند. زیرا منجر به مصرف ناکافی سایر مواد مغذی می‌شود.

روش مصرف بر نتیجه تأثیر می‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که مصرف کلی کالری شما برای تشویق افزایش وزن همراه با مکمل‌های پروتئینی قابل‌توجه است.

مکمل کراتین

یکی از مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن بدن شما را با یک پیش‌ساز انرژی بالا تضمین می‌کند که به تولید آدنوزین‌تری‌فسفات در طول تمرینات بدنی شدید کمک می‌کند. با تقویت فعالیت عضلانی باعث رشد سریع عضلانی می‌شود.

کراتین یکی از مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن است. این مکمل یک ماده شیمیایی طبیعی است که در سلول‌های بدن، در درجه اول ماهیچه‌ها و مغز وجود دارد. کراتین نوعی اسیدآمینه است که بیشتر از صدف و گوشت قرمز به دست می‌آید و مقدار کمی نیز توسط کبد، پانکراس و کلیه تولید می‌شود.

برای بسیاری از افراد، مصرف غذاهای غنی از کراتین یک گزینه نیست، بنابراین مکمل‌های کراتین محبوب و مفید هستند، به‌خصوص اگر ورزش می‌کنید. کراتین برای عملکرد ورزشی و تولید انرژی ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد که این مکمل منجر به بهبود عملکرد عضلات و افزایش وزن می‌شود.

اکثر متخصصان تغذیه کراتین مونو هیدرات را توصیه می‌کنند. زیرا این نوع کراتین کاملاً تحقیق شده است

مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن

روغن ماهی

این یکی دیگر از مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن است. روغن ماهی معمولاً از ماهی‌های چرب به دست می‌آید. آنها به دلیل محتوای اسید چرب امگا ۳، چربی‌های خوبی در نظر گرفته می‌شوند.

مکمل‌های روغن ماهی به افزایش وزن و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. قرص‌های روغن ماهی ممکن است برای افزایش وزن مؤثر نباشند تا زمانی که کالری دریافتی به‌اندازه کافی افزایش یابد.

آمینواسیدهای ضروری

این اسیدهای آمینه ضروری ماهیچه‌ها را بازسازی و بازیابی می‌کنند. اگر می‌خواهید به‌سرعت وزن اضافه کنید باید این مکمل را در نظر بگیرید. بااین‌حال، این را فقط با راهنمایی پزشک خود مصرف کنید.

افزایش‌دهنده وزن گیاهی

افزایش‌دهنده وزن گیاهی یکی دیگر از مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن است. برخی از گیاهان آیورودا می‌توانند به‌ویژه در درمان سوءتغذیه، ضعف ایمنی و سایر مسائلی که ممکن است افزایش وزن را محدود کنند، موفق باشند.

بهتر است قبل از مصرف با متخصص تغذیه خود در مورد گنجاندن داروهای محرک اشتها و گیاهان آیورودا در رژیم غذایی خود صحبت کنید. داروهای آیورودا سلامت گوارش را بهبود می‌بخشد که به جذب مواد مغذی کمک می‌کند و ممکن است منجر به افزایش وزن شوند.

مکمل کربوهیدرات سریع برای افزایش وزن

بدنسازان و ورزشکاران از این مکمل کربوهیدرات ساده برای ایجاد افزایش انسولین و جبران ذخایر گلیکوژن تخلیه شده در طول فعالیت استفاده می‌کنند. دکستروز مونو هیدرات دارای شاخص گلیسمی بالایی است. به این معنی که پس از مصرف به‌سرعت جذب می‌شود.

دکستروز، مانند تمام کربوهیدرات‌ها، به‌عنوان گلوکز وارد جریان خون شده و برای انرژی استفاده می‌شود. یا به‌عنوان گلیکوژن یا تری گلیسیرید در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود. پاسخ انسولین حاصل به رساندن گلوکز، اسیدهای آمینه، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری به عضلات کمک می‌کند.

بهترین زمان مصرف مکمل دکستروز مونو هیدرات برای افزایش وزن بلافاصله پس از تمرین همراه با یک منبع پروتئینی باکیفیت بالا است. بااین‌حال، مصرف کربوهیدرات‌های ساده در ساعات دیگر روز ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

مکمل‌های ویتامین A

ویتامین A یکی از مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن است. طبق مطالعات انجام شده، ویتامین A از رشد سلولی در اندام‌های بدن محافظت کرده و آن را تقویت می‌کند. ویتامین A معمولاً در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی و جگر یافت می‌شود.

پرو ویتامین A یا بتاکاروتن در منابع گیاهی مانند اسفناج، هویج، گوجه‌فرنگی، کلم‌بروکلی، کدوحلوایی زمستانه و طالبی وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل ویتامین A ممکن است به افزایش وزن کمک کند.

ویتامین B

ویتامین‌های گروه B برای تحریک گرسنگی و مصرف غذا و در نتیجه افزایش وزن موردنیاز هستند. آن‌ها به متابولیسم، از جمله تولید انرژی و استفاده از مواد مغذی کمک می‌کنند.

ویتامین D

این ویتامین یکی از مکمل‌های تغذیه‌ای برای افزایش وزن است. ویتامین D امکان دارد به افزایش وزن شما کمک کند. جذب ویتامین D باعث بهبود توده استخوانی می‌شود. چندین مطالعه نشان داده‌اند که ویتامین D نقش مهمی در کنترل وزن و سلامت کلی دارد. این ویتامین توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می‌دهد که باعث تراکم استخوان و افزایش وزن، به‌ویژه توده بدون چربی بدن می‌شود.

قطعاً استفاده از مواد غذایی طبیعی در افزایش وزن تأثیر بسیار مثبتی دارند. خرید پروتئین بارها و مواد غذایی سالم و بدون نگهدارنده بهترین نتیجه رو به شما می‌دهند و بدون هیچ‌گونه عوارض هستند.

 

آشنایی با چند مکمل افزایش وزن خانگی

برای شروع برنامه افزایش وزن خود می‌توانید از مکمل‌های خانگی شروع کنید که گزینه‌ای در دسترس و ارزان محسوب می‌شوند. البته در یک برنامه افزایش وزن حرفه‌ای احتیاج به مکمل‌های حرفه‌ای دارید و گزینه‌های خانگی شاید چندان مؤثر نباشند.

  1. شیره عسل: این مکمل خانگی برای افزایش وزن شامل عسل، آب‌لیمو و آب داغ است. این مکمل سرشار از قند و کالری است و می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.
  2. پودر پروتئین خانگی: شما می‌توانید پروتئین خانگی خود را با ترکیب تخم‌مرغ، پنیر، نان تست و یا دانه‌های مختلفی مانند نخود، لوبیا و عدس تهیه کنید. این پروتئین خانگی می‌تواند در افزایش حجم عضلات مؤثر باشد.
  3. شیک پروتئین خانگی: شیک پروتئین خانگی شامل پودر پروتئین، موز، شیر و یا آب است. این شیک خانگی غنی از پروتئین و کالری است و می‌تواند وزن شما را افزایش دهد.

 

در نهایت، قبل از استفاده از مکمل‌های خانگی هم بهتر است با پزشک، متخصص تغذیه و یا مشاور تغذیه مشورت کنید تا از تأثیر آنها مطمئن شوید.

جمع‌بندی

مکمل‌های تغذیه‌ای افزایش وزن خوراکی‌هایی هستند که به‌عنوان یک منبع اضافی کالری، پروتئین، کربوهیدرات یا چربی مصرف می‌شوند. این مکمل‌ها می‌توانند به افرادی که دچار لاغری بیش از حد هستند، ورزشکارانی که می‌خواهند حجم عضلات خود را افزایش دهند یا کسانی که نمی‌توانند با غذا کالری کافی دریافت کنند، کمک کنند.

انواع مختلفی از مکمل‌های افزایش وزن برای اهداف مختلف وجود دارند. مثلاً مکمل‌های پروتئینی به افزایش حجم عضلات کمک می‌کنند. مکمل کربوهیدرات وزن را افزایش می‌دهد و مکمل‌های چربی انرژی را بالا می‌برند.

هم چنین مصرف مکمل‌های ویتامینه و مواد معدنی به جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک کرده و روند افزایش وزن را بهبود خواهند داد.

مهم است که در هنگام استفاده از هرگونه مکمل، به میزان و نحوه مصرف آن دقت کنید و از مصرف بیش از حد آن خودداری نمایید. همچنین، بهتر است باتوجه‌به وضعیت سلامتی خود و تعیین اهداف و بودجه مناسب و با مشورت پزشک و متخصص تغذیه، برنامه تغذیه و مکمل‌های مناسب را انتخاب کرده و مصرف کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که مکمل مصرفی شما کیفیت مناسب را داشته باشد و آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات دارای تخفیف

جدیدترین محصولات آبیش

نوشته های مشابه

سبد خرید