09129548473
09129548473

بهترین خوراکی های چربی سوز و لاغرکننده چیست؟

چربی سوز

برخی از خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده بدون رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند. این امکان وجود دارد که هر فردی بدون رفتن به باشگاه‌های ورزشی سخت یا رژیم غذایی خاص، وزن خود را کاهش دهد و چربی‌هایی را که باعث افزایش وزن می‌شود بسوزاند. همه اینها با خوردن غذاها و نوشیدنی‌هایی ممکن است که بدون دردسر به چربی‌سوزی کمک می‌کنند؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنم موضوع امروز را از طریق این مقاله پیگیری کنید .

بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده

مواد غذایی زیادی وجود دارد که می‌توان برای کاهش چربی‌های بدن به دلیل توانایی آن در ازبین‌بردن چربی‌ها به آن‌ها اعتماد کرد. برخی از مهم‌ترین این مواد غذایی چربی‌سوز و لاغر کننده عبارت‌اند از:

گریپ‌فروت     

     

خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده              

یکی از بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده گریپ‌فروت است. این میوه حاوی هیچ نوع ماده دارویی نیست که به کاهش وزن کمک کند. بااین‌حال، بسیاری از کارشناسان نشان دادند که خوردن این گریپ‌فروت احساس سیری ایجاد می‌کند.

این امر به کاهش کالری دریافتی فرد کمک می‌کند. زیرا گریپ‌فروت حاوی درصد زیادی فیبر است که هضم آن زمان زیادی طول می‌کشد.

بنابراین، بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که گریپ‌فروت را به‌عنوان میوه یا آب‌میوه قبل از غذا مصرف کنید. زیرا این کار باعث می‌شود که فرد احساس کند معده‌اش با دریافت کالری پر شده و وزنش را افزایش نمی‌دهد.

سیب و گلابی

هم سیب و هم گلابی از جمله خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده هستند که کمک زیادی به سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن می‌کنند. زیرا هر دوی آن‌ها حاوی درصد زیادی آب هستند. علاوه بر این مقادیر زیادی فیبر دارند که به احساس پری و سیری در شکم کمک می‌کند. ثابت شده است که فیبر در فرایند هضم بیشتر طول می‌کشد. همچنین بهتر است این میوه‌های سالم و مفید را به طور کامل مصرف کرده و آن‌ها را به‌عنوان آب‌میوه مصرف نکنید.

هندوانه

هندوانه یکی از غذاهای حاوی درصد زیادی آب است که فضای زیادی را در معده اشغال می‌کند. این امر منجر به احساس سیری و کاهش میل به خوردن نسبت به بقیه غذاهای موجود می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هندوانه این است که حاوی برخی ویتامین‌های بسیار مفید برای بدن مانند ویتامین A و ویتامین C است. علاوه بر اینکه منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و کالری کمی دارد؛ بنابراین یکی از بهترین غذاهایی که به کاهش وزن کمک می‌کند.

پروتئین‌های کم‌چرب، قوی‌ترین خوراکی‌های چربی‌سوز و عضله‌ساز

مصرف پروتئین‌های کم‌چرب و باکیفیت در وعده‌های اصلی و یا میان‌وعده‌ها مزایای فراوانی دارند. این پروتئین‌ها به‌شدت سیرکننده هستند و اشتهای شما را کم می‌کنند. افزایش متابولیسم بدن با مصرف این نوع پروتئین‌ها باعث می‌شود راحت‌تر  و سریع‌تر چربی بسوزانید و وزن کم کنید.

بهترین پروتئین‌های کم‌چرب طبیعی شامل گوشت مرغ و ماهی، جو دو سر، ماست یونانی تخم‌مرغ و عدس هستند. از این مواد خوراکی به‌عنوان وحشی‌ترین چربی‌سوزها یاد می‌شود. مصرف این مواد در رژیم غذایی شما باعث لاغری شکم و پهلوها خواهد شد. در اغلب رژیم‌های سالم مقادیر کافی از منابع پروتئینی وجود دارد.

برای میان‌وعده‌های خود نیز می‌توانید از پودر پروتئین یا پروتئین بارها استفاده کنید. میان‌وعده‌های پروتئینی به‌ویژه برای ورزشکاران و بدنسازان ارزشمند است؛ زیرا می‌تواند به عضله‌سازی کمک فراوانی کند.

ماست

ماست یونانی از جمله خوراکی‌های چربی‌سوز و عضله ساز

ماست یکی از مهم‌ترین خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده است که درصد زیادی به چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کند. چیزی که ماست را به یک روش عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است این است که درصد بالایی از پروتئین دارد. این غذا مدت کوتاهی در معده می‌ماند و این کمک می‌کند که بعد از خوردن آن سریعاً احساس گرسنگی نکنید.

بنابراین، بدن کالری زیادی می‌سوزاند و سپس مقدار زیادی از چربی‌های بدن را هضم کرده که به کاهش وزن و حفظ سلامت و تناسب‌اندام کمک می‌کند.

نوشیدن آب و لاغری

نوشیدن آب به مقدار زیاد در طول روز یکی از رفتارها و عادات صحیح و بسیار سالم است. اگر فردی در طول روز لیوان آب کافی ننوشد به کاهش وزن اضافی او کمکی نمی‌کند. زیرا کم‌آبی متابولیسم را کند می‌کند. همچنین ممکن است کم‌آبی منجر به میل به خوردن مواد قندی شود که فرد را در معرض خستگی قرار می‌دهد؛ بنابراین پزشکان و متخصصان ضرورت و فایده نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز را توصیه می‌کنند.

غذاهای تند

غذاهای تند از جمله خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. خوردن غذاها و غذاهای حاوی ادویه‌جات زیاد می‌تواند به بدن در سوزاندن چربی اضافی موجود در آن کمک کند. زیرا غذاهای حاوی ادویه‌های تند باعث تعریق زیاد بدن می‌شود. همچنین باعث افزایش ضربان قلب شده که منجر به افزایش موقت سطح متابولیسم می‌گردد؛ بنابراین با قراردادن کمی ادویه تند به‌خصوص فلفل قرمز در غذا مشکلی وجود ندارد.

سرکه سیب

این ماده را به دلیل طعم ترش نمی‌توان به‌تنهایی مصرف کرد. اما مقدار کمی از آن با چای و عسل تأثیر بسیار زیادی دارد. همچنین استفاده از آن در تهیه سس سالاد به دلیل فوایدی که برای بهبود فرایند هضم دارد، توصیه می‌شود. همچنین تأثیر مثبتی بر سطح انسولین خون دارد و احساس گرسنگی را به‌سرعت کاهش می‌دهد.

زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده است. رزین روغنی «اولئورسین» موجود در زنجبیل حامل روغن‌های ضروری و محرک است. راز این ماده تنظیم دمای بدن است. زیرا دمای بدن را بالا می‌برد و در نتیجه فرایند چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد. زنجبیل همچنین به بهبود هضم غذا کمک کرده، احساس سیری را سریع‌تر ایجاد می‌کند و متابولیسم را افزایش می‌دهد.

قهوه بدون کافئین

درحالی‌که رژیم دارید و وزن کم می‌کنید، باید به خواب خود نیز توجه کنید باید رژیم غذایی خود را طوری تنظیم کنید که قبل از خواب چربی بسوزانید. قهوه بدون کافئین یکی از این مواد است که به چربی‌سوزی کمک می‌کند. پس توصیه می‌شود آن را قبل از خواب مصرف کنید.

 

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون خود نوعی چربی است؛ اما چربی‌های موجود در آن کاملاً سالم است و به طرز عجیبی باعث کاهش چاقی می‌شود. این ماده از تولید دو آنزیم چاقی COX1 و COX2 جلوگیری می‌کند.

چای سبز

چای سبز: چربی‌سوز

یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده چای سبز است. بسیاری از انواع چای متابولیسم را افزایش می‌دهند. چای سیاه می‌تواند همین کار را  انجام دهد، اما اگر می‌خواهید سریع‌تر چربی بسوزانید، بهتر است از چای سبز استفاده کنید. اگر آن را با ورزش بنوشید، چربی‌سوزی بسیار بیشتر می‌شود.

جمع‌بندی

چربی‌سوزها موادی خوراکی هستند که به بدن و اندام‌های داخلی شما در سوزاندن چربی‌های اضافه کمک می‌کنند. ما در این مقاله سعی کردیم قوی‌ترین چربی‌سوزهای طبیعی و گیاهی را به شما معرفی کنیم. اما چربی‌سوزهای صنعتی و دارویی هم تحت عنوان قرص‌ها و داروهای چربی‌سوز وجود دارند که مصرف آنها باید در شرایط خاص و تحت‌نظر پزشک باشد. چرا که مصرف خودسرانه این داروها به کبد و کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

در انتها باید بگویم که مصرف خوراکی‌های چربی‌سوز و لاغر کننده به‌تنهایی هیچ اثری ندارد. این مواد زمانی به سوزاندن چربی‌های شما کمک می‌کنند که در کنار آنها، رژیم غذایی متعادل و ورزش اصولی و تحرک کافی داشته باشید. پس بهتر است از هیچ ماده خوراکی انتظار معجزه نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات دارای تخفیف

جدیدترین محصولات آبیش

نوشته های مشابه

سبد خرید