09129548473
09129548473

با بهترین پروتئین بارهای ورزشی آشنا شوید

پروتئین بار بدنسازی فواید زیادی دارد

پروتئین یکی از مهم‌ترین مکمل‌هایی است که برای ورزشکاران و افراد علاقه‌مند به تناسب‌اندام، موردتوجه قرار می‌گیرد. یک پودر پروتئین خوشمزه می‌تواند راه‌حلی عالی برای تأمین این نیاز باشد، اما گاهی اوقات نمی‌توانید یک شیکر پروتئینی را در دسترس داشته باشید، مخصوصاً زمانی که در حال رفت‌وآمد هستید. پروتئین بار بدنسازی می‌تواند گزینه مفیدی برای کسانی باشد که برای ترمیم سریع عضلات خود به درشت‌مغذی‌های مناسب نیاز دارند. علاوه بر این، یک پروتئین بار عالی می‌تواند ابزار مخفی شما برای حفظ سطح سالم اسیدآمینه و جلوگیری از احساس گرسنگی ناخواسته بین وعده‌های غذایی باشد.

اما اگر به فروشگاه‌های نزدیک خود، یا حتی به پمپ‌بنزین‌ها سر بزنید، متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از پروتئین بارهای ورزشی وجود دارد. پس، برای کمک به شما در انتخاب بهترین پروتئین بار، اقدام به معرفی تعدادی از بهترین انواع آن کرده‌ایم.

ترکیبات پروتئین بار بدنسازی

ویژگی‌های یک پروتئین بار بدنسازی حرفه‌ای

پروتئین بار یک نوع مکمل غذایی است که معمولاً از پودر پروتئین، شکر، چربی، مواد نگهدارنده و طعم‌دهنده تشکیل می‌شود. پروتئین بار می‌تواند منبعی سریع و راحت برای دریافت پروتئین باشد، اما نمی‌تواند جای غذاهای طبیعی و متنوع را بگیرد.

مقدار پروتئین موردنیاز یک بدنساز بستگی به عواملی مانند وزن، هدف، شدت تمرین و سطح سلامت دارد. به‌طورکلی، بدنسازان باید روزانه ۱.۲ تا ۲.۲ گرم پروتئین به‌ازای هر کیلوگرم وزن بدن خودمصرف کنند. برای مثال، یک بدنساز با وزن ۷۰ کیلوگرم باید روزانه ۸۴ تا ۱۵۴ گرم پروتئین بخورد.

پروتئین بار می‌تواند یکی از راه‌های دریافت پروتئین باشد، اما نباید تنها منبع پروتئین شما باشد. پروتئین بار بدنسازی معمولاً حاوی ۱۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است، اما ممکن است کالری، شکر و چربی زیادی نیز داشته باشد؛ بنابراین، شما باید برچسب تغذیه پروتئین بار را بخوانید و مقدار مصرف آن را با نیازهای خود هماهنگ کنید. میزان شکر و چربی برای پروتئین بارهای بدنسازی بهتر است زیر ۱۰ گرم باشد.

نکات مهم هنگام مصرف پروتئین بار برای بدنسازی

بسیار سالم‌تر است که پروتئین بار را جایگزین وعده‌های اصلی نکنید و از آنها به‌عنوان میان‌وعده یا یک دسر کم‌کالری بهره ببرید. اما گاهی به علت کمبود زمان مصرف یک تا دو عدد پروتئین بدنسازی حرفه‌ای می‌تواند جایگزین یک وعده‌غذایی نیز بشود.

پروتئین بار را با آب فراوان بخورید تا به هضم آن راحت‌تر شود. مصرف پروتئین بار بعد از تمرین به بازسازی عضلات شما کمک زیادی می‌کند، اما نباید از آن بیش از حد استفاده کنید. برای به‌دست‌آوردن نتایج بهتر، شما باید پروتئین بار را با غذاهای پروتئینی طبیعی مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات، سویا و حبوبات ترکیب کنید.

پروتئین بارهای ورزشی چه ترکیباتی دارند؟

ترکیبات موجود در پروتئین بار ممکن است بسته به نوع و برند آن متفاوت باشد. برای مثال، برخی از پروتئین بارها از پروتئین وی، کازئین، پودر ماست یا شیر، پروتئین سویا یا پروتئین تخم‌مرغ حاصل شده و برخی دیگر از آجیل و دانه‌ها به‌عنوان منبع پروتئین بهره می‌گیرند.

همچنین برخی از پروتئین بارها ممکن است از خرما، میوه‌های خشک، مغزها، دانه‌ها و غلات کامل مثل کینوا و جو دوسر ساخته شده باشند.

در عوض برخی پروتئین بارها نیز حاوی مقادیر قابل‌توجهی شکر و روغن‌های هیدروژنه هستند. مصرف این نوع محصولات ممکن بیماری‌ها چاقی و فشارخون و دیابت را در پی داشته باشد و اصلاً توصیه نمی‌شود.

به‌طورکلی، پروتئین بارهای موجود در بازار حاوی ۱۰ تا ۲۰ گرم پروتئین، ۵ تا ۱۰ گرم چربی، ۲۵ تا ۳۵ گرم کربوهیدرات و ۵ تا ۱۰ گرم فیبر هستند. همچنین ممکن است در این محصول منابعی غنی از ریزمغذی‌ها مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین‌های گروه B را بیابید.

برای دانستن ترکیبات دقیق پروتئین بار موردنظر خود، بهتر است که برچسب تغذیه روی محصول را بخوانید و باتوجه‌به نیازها و هدف‌های خود، پروتئین بار مناسب را انتخاب کنید.

بهترین پروتئین بار برای ورزشکاران حرفه ای

معرفی بهترین پروتئین بارهای بدنسازی مجموعه آبیش

پروتئین بارهای ورزشی شرکت آبیش مکمل‌های تغذیه‌ای هستند که از ترکیبات طبیعی و ارگانیک تهیه می‌شوند. این محصولات پروتئین بالایی دارند که برای عضله‌سازی، افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. پروتئین بار آبیش بدون قند، نگهدارنده و افزودنی است و برای ورزشکاران، گیاه‌خواران و انواع رژیم‌های لاغری و چاقی مناسب است.

محصولات شرکت ما توسط بدنسازان حرفه‌ای و ورزشکاران زیادی تست شده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند. به‌طوری‌که هم اکنون در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی مکمل‌های آبیش توسط مربیان حرفه‌ای توصیه می‌شوند.

پروتئین بار آبیش در چندین نوع و طعم مختلف موجود است. برخی از انواع پروتئین بار آبیش عبارت‌اند از:

 

پروتئین بار ۷۰ درصد برای ورزشکاران حرفه ای

پروتئین بار ۷۰ درصد آبیش در صدر فهرست پروتئین بارهای ورزشی ما قرار دارد. این محصول بیش از ۲۵ گرم پروتئین زود جذب و عالی را در هر وعده در اختیار بدن قرار می‌دهد. آن هم تنها با ۱۳۲ کالری!

پروتئین موجود در این شکلات پروتئینی از نوع پروتئین وی و ایزوله سویا است. استفاده از شکلات بدون قند و پودر کارامل نیز طعمی بی‌نظیر و لذیذ برای این پروتئین بار به ارمغان آورده. ضمن اینکه این محصول تنها ۱٫۷ گرم چربی و ۲٫۲ گرم قند دارد. پس با این حساب برای رژیم‌های کتوژنیک و کاهش وزن نیز یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

پروتئین بار بدنسازی ۶۰ درصد آبیش

این پروتئین بار از ترکیب پروتئین وی و کینوا تهیه شده و برای ورزشکاران و تأمین انرژی بدن آنها بسیار مفید است. پروبار یک عضله ساز قوی است و باعث افزایش قدرت بدن می‌شود. این محصول دارای  ۱۳٫۵ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات، ۸ گرم چربی و ۱۸۷ کالری در هر واحد است.

میزان کالری این محصول نسبتاً بالاست و برای رژیم‌های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات بسیار عالی است.

کربوهیدرات بالای این محصول انرژی زیادی در اختیار بدن قرار می‌دهد. اما ممکن است برای افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک دارند، گزینه خوبی نباشد. البته این محصول فاقد گلوتن برای افراد حساس یا مبتلا به سلیاک مناسب است.

در مورد طعم آن هم باید بگویم اگر از طرف‌داران بادام‌زمینی هستید این گزینه می‌تواند انتخاب شما باشد. شیرینی پروبار از خرما و پودر نارگیل گرفته شده و به‌هیچ‌عنوان قند مصنوعی و شکر افزوده ندارد.

پروتئین بار ۴۰ درصد آبیش

این پروتئین بار از ترکیب پروتئین کینوا، سویق کامل، انجیر، خرما، پودر کاکائو و جو دو سر پرک تهیه شده است و گزینه جذابی برای ورزشکاران و گیاه‌خواران است. این محصول دارای ۱۱ گرم پروتئین، ۳۴ گرم کربوهیدرات، ۱٫۴ گرم چربی بوده و کمتر از ۱۵۰ کالری در هر واحد دارد.

شاید ۱۱ گرم پروتئین برای ورزشکاران حرفه ای چندان راضی کننده به نظر نرسد. اما باید بدانید ترکیب پروتئین‌های عالی گیاهی به همراه میزان مناسب کربوهیدرات منجر به عضله سازی فوق العاده ای خواهد شد. هم چنین افرادی با فعالیت عادی و روزمره هم می‌توانند از خواص بینظیر و انرژی این پروتئین بار استفاده کنند. این محصول برای وزن گیری جنین در ماه‌های آخر بارداری برای خانم‌های باردار هم توصیه می‌شود.

اگر طرف‌دار طعم‌های کاکائویی باشید پروتئین بار ۴۰ درصد انتخاب شماست. این محصول حاوی پودر کاکائو است و از خرما عسل و انجیر برای شیرین شدن استفاده می‌کند.

 

پروتئین بار کاکامو آبیش

این پروتئین بار بدنسازی از ترکیب جو دو سر، کینوا، برنج قهوه‌ای، شاهدانه، تخم کتان، تخم آفتاب‌گردان، گردو، بادام و جوانه گندم تهیه شده است و کاملاً وگان و ورزشی است. این پروتئین بار دارای ۲۰ گرم پروتئین، ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۱۱ گرم چربی و ۲۳۰ کالری در هر واحد است.

تمام مواد گیاهی موجود در این محصول به‌صورت خام به‌کاررفته‌اند و تمامی خواص موجود در آنها حفظ می‌شود. به همین دلیل کاکامو برای افراد گیاهخوار و خام گیاهخوار نیز مناسب است.

کاکامو آبیش با استویا شیرین می‌شود و به همین دلیل افراد دیابتی می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. کالری و پروتئین بالای موجود در این محصول آن را به گزینه‌ای عالی برای افزایش وزن و عضله‌سازی تبدیل کرده است.

کاکامو پلاس آبیش

این پروتئین بار جذاب طعم خوشمزه و خامه‌ای کاکائو به همراه کره کاکائو را دارد. کاکامو پلاس در ازای تنها ۱۶۰ کالری بیش از ۱۶ گرم پروتئین را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد. این برای افرادی که به دنبال لاغری و تناسب‌اندام هستند عالی است.

مصرف این پروتئین بار ورزشی و متعادل به افزایش احساس سیری و کنترل اشتهای شما کمک زیادی می‌کند. مواد به‌کاررفته در آن ریزمغذی‌های بسیاری مثل کلسیم، پتاسیم و آهن را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

فواید استفاده از پروتئین بار ورزشی

فواید استفاده از پروتئین بار ورزشی

حتماً می‌دانید که پروتئین برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار مهم است؛ زیرا به ساخت، ترمیم و حفظ عضلات کمک می‌کند. برخی از فواید استفاده از پروتئین بار برای بدنسازی عبارت‌اند از:

  • ارائه منبع سریع و راحت برای دریافت پروتئین بعد از تمرین یا در طول روز
  • افزایش سوخت‌وساز بدن و کاهش اشتها و کالری دریافتی
  • افزایش توده عضلانی و قدرت بدن
  • بهبود ریکاوری و بازسازی عضلات و بافت‌های آسیب‌دیده
  • تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها

البته باید توجه داشت که پروتئین بار ورزشی نمی‌تواند جایگزین غذاهای طبیعی و متنوع باشد و باید به‌عنوان یک مکمل و یک میان‌وعده مصرف شود. همچنین باید برچسب تغذیه پروتئین بار را بخوانید و مقدار مصرف آن را با نیازهای خود هماهنگ کنید.

 

جمع‌بندی

شما می‌توانید در هر کجا که هستید به‌راحتی یک یا چند پروتئین بار را همراه خود داشته باشید و به هنگام گرسنگی یا به‌عنوان میان‌وعده به‌جای استفاده از تنقلات ناسالم و غیرمفید از آنها استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند در دانشگاه، در محل کار، باشگاه یا داخل ماشین و اتوبوس و مترو یک شکلات پروتئینی سالم و مغذی همواره انتخاب بهتری نسبت به سایر گزینه‌هاست.

در این میان پروتئین بار بدنسازی با ویژگی‌های خاص خود مقدار پروتئین بالاتر و قند و چربی کمتری را نسبت به شکلات‌های پروتئینی معمولی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید بخشی از پروتئین موردنیاز بدن خود را از طریق این پروتئین بارهای ورزشی تامین کنید. این نکته را هم مدنظر قرار دهید که پروتئین بار با کربوهیدرات بیشتر برای قبل از تمرین مناسب است و انرژی خوبی برای انجام حرکات فراهم می‌کند. در عوض پروتئین بارهایی با پروتئین بالاتر را بعد از تمرین مصرف کنید تا پروتئین کافی برای بازسازی و ریکاوری عضلات را در اختیارشان قرار دهید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات دارای تخفیف

جدیدترین محصولات آبیش

نوشته های مشابه

سبد خرید